dimarts, 12 de maig del 2015

RECEPTES AMB MOLT DE GUST: PASTÍS SALAT DE PASTA DE FULL

Bon dia, com podeu comprovar aquesta setmana vaig amb un dia de retard.
Com ja us vaig anunciar la secció de RECEPTES AMB MOLT DE GUST a partir d’aquest mes passava a ser quinzenal i per tant rebríeu una nova entrega els dilluns alterns. Encara que ahir per problemes de salut em va ser impossible penjar el post...avui a primera hora del matí el teniu aquí!

Avui us presento una recepta ideal per compartir en un dinar o sopar de pedres. Sabeu que és un dinar de pedres? (bé jo ni dic així, també he sentit anomenar-lo de sobaquillo o de traigo) Un dinar de pedres és aquell en que tothom porta alguna cosa de casa que ha cuinat i/o ha comprat i entre tot el que hi ha s’organitza un àpat conjunt.
Doncs aquí la teniu: PASTÍS SALAT DE PASTA DE FULL.

En el meu cas en el dinar de pedres de l’últim dia en vaig fer dos ja que erem una gentada, un de pernil dolç i formatge ; l’altre de verdures i formatge.

Ingredients
2 paquets de pasta de full quadrada
8 talls de formatge que fongui ràpid (jo vaig fer servir tipus tranxetes)
10 talls de pernil dolç
Verdures al gust: jo vaig posar pastanaga, ceba, carbassó, tomàquet, xampinyons, pebrot vermell i verd.
1 paquet de formatge ratllat (jo el vaig fer servir d’aquest que barregen varis tipus de formatge)
Canyella ,orenga, sal , cúrcuma i pebre
1 ou
Apa som-hi amb els pastissos!

En primer lloc estirem la massa. Jo l’estiro sobre el paper de forn que després posaré a la safata, així no em cal traslladar-ho quan està el pastís farcit. (us recordo que tinc un punt “patós” i hi hauria moltes possibilitats que em caigués a terra).
!Truc: sempre estiro una mica la massa amb el corró perquè a vegades agafa mala forma quan la traiem del paquet.
Un cop estirada la massa comencem a fer capes en una meitat de manera que puguem doblegar després la massa i tapar el farcit.
En el cas del pastís de formatge i pernil dolç jo vaig fer  4 capes de pernil dolç intercalant al mig de cadascun una capa de formatge i orenga.
Pel que fa al pastís de verdures vaig fer una única capa amb totes les verdures prèviament saltejades a foc mig en una paella. (jo les vaig amanir amb sal, pebre i una mica de cúrcuma)Un cop posada la capa de verdures a sobre i vaig posar el formatge ratllat.
N Quan posem el farcit a la pasta de full recordem de no omplir fins a la cantonada perquè sinó després no ho podrem tancar i ens marxarà el farcit.

Ara ens toca doblegar la massa i segellar-la. Primer ajuntem la part del mig pinçant amb els dits i després els dos laterals. Per tal que no se’ns obri untem el pastís amb ou batut i hi fem uns quants talls perquè no se’ns infli massa al coure.
NEn el meu cas per diferenciar un pastís de l’altre: al de formatge i pernil dolç hi vaig posar a sobre orenga, mentre que al de verdures i vaig posar canyella.
Un cop tot a punt ho posem al forn a 180º i quan veiem que està daurat ja el tenim a punt.
NEl podeu fer sense problema d’un dia per l’altre perquè és tan bo fred com calent!


Espero que us agradi! I ja sabeu per a un dinar o sopar de pedres és ideal!


6 comentaris:

  1. quina bona pinta que te!! jo ara m'he aficionat a les pastes de tonyina, m'encanten jajaj

    provare la teva recepta!!

    un petonet!

    ResponElimina
  2. Ei doncs segur que amb la tonyina queden superbé aquests pastissos! hauré de provar... i ja et dic el què...si t'animes a fer la recepta ja m'ho diras!
    un petonet

    ResponElimina
  3. Naltrus li diem sopar de traje.. jajaja bona pinta :P

    ResponElimina
  4. Quina bona pinta! Semblen molt senzills de fer i ténen que estar boníssims! Un petó!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si senzillisims! és una recepta d'aquelles que sempre et fa quedar bé, sense que l'hi hagis de dedicar massa hores!

      Elimina

Moltes gràcies per passar pel bloc i per deixar un comentari! FINS AVIAT