dilluns, 30 de setembre del 2019

CUINEM: CLAFOUTIS DE PRÉSSEC

Deu ni do si feia dies que no us portava cap recepta. Així que avui ja tocava! Us porto una recepta ideal per aquesta època per a disfrutar dels préssecs de finals d’estiu i dels de principis de tardor. És una recepta d’origen francès concretament de Lemosí (Limousin). Jo el vaig descobrir anant a dinar a un restaurant francès d’aprop de casa que ens agrada molt. Em va passar allò que tastes, i et dius he de saber com es fa aquest pastís (jo reconec que no sóc molt de dolç «el cuino, però no en menjo massa» i per això quan trobo un pastís que m’agrada he de provar de fer-lo a casa!)
Cuinem: CLAFOUTIS DE PRÉSSEC
Preneu nota dels INGREDIENTS :
-4 ous
-1 préssec gran o dos de mitjans
-200 ml de llet ( sinó us agrada la de vaca o podeu fer amb una llet vegetal)
-120 gr de farina
-40 gr de mantega o oli oliva
-un raget de rom
-100 gr de sucre
Som-hi comencem la recepta:
En primer lloc posem en un bol la llet, la mantega (desfeta), el sucre , els ous i el raget de rom i ho batem ben batut.

Després afegim la farina tamisada a poc a poc i tornem a batre.
Un cop tinguem la massa preparada la posem dins al motlle de forn i preparem els préssecs.
Pelem els préssecs i els trossegem al gust, la mida dels trossos depèn de si ens els volem trobar més o menys.


El posem al forn a 180º . Sabrem que està cuit quan en punxar ens surti el punxó net. No us preocupeu si se us infla molt i després es desinfla és totalment normal.
Aquí la teniu. Deliciós i refrescant postre. A mi m’agrada perquè és poc dolç i té una textura molt lleugera tipus el pastís de formatge. I vosaltres havíeu menjat mai Clafoutis? Us animeu a provar aquesta recepta?


1 comentari:

Moltes gràcies per passar pel bloc i per deixar un comentari! FINS AVIAT