dilluns, 20 de febrer del 2017

RECEPTES AMB MOLT DE GUST: ROSES DE POMA

Bon nit,
Comencem setmana i  ho fem amb una nova recepta!  Avui us porto una d’aquelles receptes que tots hem vist en foto per internet i que a simple vista ja ens atrau perquè té una presentació espectacular.  Una recepta d’aquelles que posa la cirereta del pastís a un soparet amb família i/o amics i que a més resulta ideal per endur-se d’un lloc a l’altre.
A més és una recepta que m’agrada molt perquè  malgrat que sembla complicada de fer quan en veus la foto, no és pas gens difícil i queda de cine si tens algun esdeveniment a casa. No ens enganyem uns  bons  postres sempre  venen de gust!
La recepta d’avui: ROSES DE POMA.
Som-hi !preneu nota dels ingredients:
Comencem la recepta!
En primer lloc prepararem la poma: la netegem bé (ja que no la pelarem),la partim per la meitat i traiem els pinyols.
*En el meu cas jo  vaig fer servir poma golden, però es pot fer amb qualsevol tipus de poma.
Ara ens toca laminar la poma a tallets fins.
Un cop la tinguem trossejada la posem en un bol amb aigua i el suc de mitja llimona, d’aquesta manera evitarem que s’oxidi i es posi fosca. És important que tinguem en compte que aquest bol haurà d’anar al microones (sobretot per la mida).
Ara ens toca posar la poma al microones. No es tracta de coure-la sinó d’estovar-la una mica per a què quan muntem les roses la puguem cargolar sense que se’ns trenqui. En el meu cas jo la vaig coure 9 minuts a potència màxima, en intervals de tres minuts per anar comprovant com estava.
*Cal tenir en compte que cada microones es diferent, per tan caldrà que us adapteu al vostre.
Un cop tenim la poma a punt la posem a escórrer i mentrestant prepararem la massa de pasta de full. Primer l’estirem amb ajuda del corró i una mica de farina.
Després la tallem en 6 porcions d’uns tres dits d’ample.
Un cop tallades les untem amb melmelada en el meu cas va ser melmelada de préssec casolana.
*Si la vostra melmelada és de compra potser l’haureu d’aclarir amb aigua ja que normalment acostuma a portar gelatina.
Un cop tenim les tires untades ja podem col·locar la poma a la part de dalt de la massa i afegir-hi la canyella al gust.
Ara amb la poma col·locada ens toca doblegar al massa a sobre (com si féssim un entrepà, perquè ens entenguem).
I cargolar-la sobre si mateixa. Aquest pas cal fer-lo a poc a poc vigilant que la poma no se’ns escapi.
Amb les roses a punt les posem dins un motlle de magdalena  (perquè no se’ns enganxi a la safata) . 

En el meu cas jo les poso a coure en una safata especial per magdalenes perquè d’aquesta manera mantenen la forma i no s’eixamplen.
Ara les posem al forn a 180 º durant  entre 30 i 40 minuts (ja sabeu que això dependrà del vostre forn)
Doncs aquí teniu les nostres ROSES DE POMA. Com heu vist  no és una recepta difícil, encara que si que requereix una mica de paciència. És ideal per fer a casa quan tenim convidats, però també per gaudir d’un gran final de menú en qualsevol  àpat.
Espero que us animeu a provar-ho! I em digueu què tal! Havíeu vist abans aquestes roses? segur que si!


  Ara recordeu nova recepta el dilluns  6 de març!

10 comentaris:

  1. Mira que no soc gens fan de la poma jo pero vist la bona pinta que tenen, m'ho menjaria!!!, em guardo la recepta perque als meus pares els ho encanta aixi que qui sap... quant vinguin a casa els ho prepararé i que ho provin perque te una pinta increíble!!!. Un petonàs!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segur que els agradarà si són fans de la poma a més queda molt bonic posar-ho com a postre quan tens convidats. Una abraçada guapa

      Elimina
  2. Mare meva, quina bona pinta!!! Me l'apunto!! Una abraçada!

    ResponElimina
  3. Marta!!! Son impresionants!!! Tenen una pinta!!! Ets un crack

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Sílvia, ja saps a provar-ho que és light porta poma jajaja una abraçada

      Elimina
  4. Mmmmmm m'encanten les pomes i aquesta recepta ja fa dies que l'havia vist però no tenia ni idea de com fer-la...així que ja no tinc excuses per posar-m'hi el dia que tingui convidats a casa.... Gracies per compartir!!!
    Una abraçada enorme!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si t'agrada la poma has de provar de fer-la i quan tens convidats queda de cine, segur que els deixaras impressionats. Una abraçada guapa

      Elimina

Moltes gràcies per passar pel bloc i per deixar un comentari! FINS AVIAT