dissabte, 14 de febrer del 2015

Invents a la cuina: Mug cake de xocolata i nous

En les últimes setmanes en diferents programes de cuina (ho confesso m’agrada veure programes de cuina i és que de fet m’encanta cuinar!), en revistes i a internet havia sentit a parlar de les mug cakes.
Pels que desconegueu el terme un mug cake “és un pastís en porció individual fet dins una tassa i cuit al microones, que prové dels EUA. Segur que a molts de vosaltres la idea de pastis+tassa+microones no us acaba de quadrar. A mi també em passava, però l’altre dia quan vaig veure que un dels blocs que segueixo My Little Dolç Corner posava la seva recepta de mug cake, em va picar el cuquet i no vaig poder evitar posar-me amb les mans a la tassa!

Com es habitual en mi vaig mirar  per internet varies receptes, però com sempre em passa no n’hi va haver cap que m’acabes de fer el pes. Unes em semblaven massa dolces, altres amb ingredients dels quals no disposava, en unes posaven ingredients que en altres no…així que, de manera intuïtiva i a tall de prova, vaig crear una mica d’aquí i d’allà i una mica d’invent casolà la meva pròpia recepta de mug cake que ara us poso a continuació.

Recepta Mug Cake de XOCOLATA I NOUS
  •          3 cullerades soperes de llet
  •          5 preses de xocolata negra o bé dues cullerades de xocolata en pols (personalment em va agradar més la recepta amb la xocolata en pols ja que el color i el gust van ser més intensos i la massa va quedar més esponjosa)
  •          4 cullerades soperes de farina
  •          1 ou
  •          1 cullerada d’oli d’oliva
  •          1 cullerada i ½ de sucre (penseu a no oblidar-vos-la...a mi em va passar quan ja havia posat la tassa al microones per sort me’n vaig adonar i vaig poder-ho arreglar a temps!)
  •          ½ cullerada de llevat químic
  •          1 nou i ½ feta a trossos
  •          ½ nou per decorar la mug cake

La manera de dur a terme la recepta és molt senzilla. Barregem tots els ingredients per ordre dins de la tassa( Com a consell escalfeu uns segons la llet i la xocolata al microones així se us desfarà millor).
Podem remenar-ho amb una cullera o amb una forquilla (a mi per batre em va anar millor la forquilla, va quedar més homogènia).


 Un cop barrejat dos minutets al microones, a temperatura màxima i ja ho tenim enllestit! Us recomano que ho proveu i us sorprendrà el resultat!

Què us animeu a fer una MUG CAKE?? Quins són els vostres últims experiments culinaris?


6 comentaris:

  1. Mabel, però quina intuició que tens!. A la primera i quina pinta. Felicitats!

    Un Petó!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si amb això de la cuina sempre faig una mica les receptes a la meva manera...i m'acostumen a sortir prou bé...en d'altres coses no però en la cuina crec que tinc una bona intuició!
      Gràcies per la visita i per fer-me picar el cuquet!
      Una abraçada

      Elimina
  2. Pues tenen un pinta tremenda!!
    Jo vaig a intentar-ho!!
    Muacksss

    Un Besazo gigante!!

    Te dejo mi nuevo post. Kit de Cumpleaños Temático de Indios!!
    http://www.cosetesdemarta.com

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ei doncs si ho intentes ja m'explicaràs el què! gràcies per la visita una abraçada

      Elimina
  3. Suposo que és una manera ràpida i fàcil de fer un pastís així un dia que et ve un "pronto". A veure si ho provo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A veure a mi m'encanta fer pastissos més elaborats però la idea que et vingui de gust un pastís i el tinguis enllestit en 5 minuts és un què... si ho proves ja m'ho diras!
      Una abraçada

      Elimina

Moltes gràcies per passar pel bloc i per deixar un comentari! FINS AVIAT