dilluns, 27 de novembre del 2017

RECEPTES AMB MOLT DE GUST:LLENTIES AMB VERDURES

Comencem setmana i ho fem amb una nova recepta. Aquesta vegada amb un plat d’aquells que són perfectes per a combatre aquests dies en que les temperatures comencen a baixar i no hi ha res com un dinar o un sopar ben calentet.
Les protagonistes avui seran les llenties. De receptes de llenties n’hi ha de moltes maneres amb carn, amb xoriç, amb arròs... en el meu cas avui us porto la meva recepta de llenties amb verdures

Avui cuinem: LLENTIES AMB VERDURES
Preneu nota dels INGREDIENTS per 2 pax :
-Un pot de llenties cuites
-un porro
-2 pastanagues
-1 patata
-1/2 carbassó
-aigua
-oli,sal i una fulla de llorer
Som-hi comencem la recepta:
En primer lloc preparem totes les verdures. Les rentem, pelem i tallem a quadradets petits.
Un cop ho tinguem preparat posem un rajolí d’oli a la mateixa olla on ho courem tot i posem a coure l’all porró a foc mig. Quan comenci a agafar color i afegim la pastanaga i el carbassó saltejant-ho tot junt.
Després de deixar-ho coure uns minuts ara ens toca afegir-hi la patata i cobrir-ho d’aigua. Ha de coure a foc mig fins que la patata estigui tova.

Un cop tinguem la patata a punt afegim les llenties cuites i una fulla de llorer. En aquest cas jo he utilitzat llenties ja cuites, perquè si sóc realista és més ràpid i el dia a dia ja no em dona per més (ja veieu que el bloc és una mostra en aquestes últimes setmanes em costa dur a terme dos publicacions a la setmana). Si vosaltres feu servir llenties crues hauríeu de posar-les de bon principi perquè es coguessin amb totes les verdures.
Deixem fer xup xup a l’olla durant uns 5 minuts i ja ho podem retirar del foc.
Aquí la teniu. No em digueu que no és una recepta senzilla, ràpida i fàcil. I es que a vegades menjar calent , sa i bo no implica dedicar massa temps a la cuina.
Recepta ideal per menjar a casa o a la carmanyola perquè no espesseix. I vosaltres sou de plat calent amb aquest fred?
 Recordeu el dia 11 de desembre nova recepta.



8 comentaris:

  1. I tant! I les llenties és un dels meus preferits! Ara mateix l'hi recordo al "cuiner", a veure si aquesta setmana me les posa a la carmanyola! Les teves tenen una pinta estupenda!

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'encanten a mi també! caram quina sort amb xef i tot a casa segur que també les fa boníssimes. Una abraçada

      Elimina
  2. Ma mare les fa igual, i a la meva filla li encanten ... a mi no gaire, però a plat fet no li vaig un lleig.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja ja saps els que diuen "las lentejas las tomas o las dejas!" una abraçada

      Elimina
  3. tenen una pinta deliciosa, a mi m'encanten i mes amb una mica de caldo, aixi que no cal ni que et digui que ja me l'he apuntat jeje

    un petonet!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jaja no hi ha res com el caldetet de les llenties hi tant! una abraçada

      Elimina

Moltes gràcies per passar pel bloc i per deixar un comentari! FINS AVIAT