dijous, 24 de març del 2016

Pack benvinguda nadó

Bon dia,
Avui us porto un nou projecte de costura i de passada participo al rums d’aquesta setmana. El projecte d’avui és molt especial ja que vaig fer-lo expressament per donar la benvinguda al nét d’una persona que m’estimo molt. Em feia molta il·lusió fer-li un regal fer per mi amb tot l’amor del món.

Tenia ganes de regalar-li tot un pack de benvinguda ,així que, em vaig decantar per una bandana (o dit d’altra manera un pitet d’aquests que es porten per les babes) un portaxumets i un dudú de textures. Això si, ja us dic que era la primera vegada que feia les tres coses... però sembla que la Singer i jo ja sabem treballar millor juntes, així que m’hi vaig llençar sense por.

Com podeu veure vaig escollir aquesta tela de monstres de colors tan acolorida i divertida. Quan la vaig veure me’n vaig enamorar (no sé que em passa però últimament em passa que amb algunes teles tinc veritable amor a primera vista).Fins i tot abans de pensar en el projecte, ja tenia clar que amb aquella tela hi hauria de cosir alguna cosa. A més té una característica divertidíssima i és que a la foscor s’il·luminen els ulls i els somriures, que encara li dona un toc més divertit.

Us explico una mica com va anar.
Amb el porta xumets ho vaig tenir fàcil vaig seguir el tutotial del Racó de la Júlia que trobo que està super ben explicat, tot i que hi vaig fer algunes modificacions. Ella proposava una tira de 5x30 cm, a mi em va semblar una mica massa estreta i jo vaig decidir fer-la una mica més ampla i la vaig fer de 7x30 cm .

Al final vaig decidir posar-hi una pinça rodona blanca, ja que amb els colors de la tela no calia posar-n’hi més de coloraines.

La bandana també és molt senzilla de fer, a dalt la tela dels monstres i a sota una tovallola molt suau d’un to blau clar  ideal per a mantenir el petit sec de les babes. Pel que fa a les bandanes n’he fet de diversos models, així que en un proper post, us en donaré més detalls.
Per últim el “doudou” amb textures. Manteta per acompanyar el petit que més endavant li permetrà jugar i experimentar tocant diferents textures. La tela de sobre i la de baix són exactament iguals que les de la bandana.

Per fer el “doudou” vaig utilitzar dos trossos de tela quadrats de 28x28. I trossos d’uns 10 cm- 12 cm  de diferents materials: dent de rata, cinta de vellut, cinta de setí, cinta de biés…
En primer lloc vaig col·locar i distribuir les cintes amb agulles sobre de la tela per veure com m’agradaven més. Sempre intentant combinar textures i colors perquè no es toquessin dues textures massa semblants. En el meu cas vaig fer dos costats amb 3 textures i dos costats amb dues textures.

Després vaig embastar-ho tot per tal que no es moguessin gens a l’hora de cosir. Vaig posar-hi la peça de sobre (la tovallola) i a cosir.  Amb la meva estimada aliada Singer, vam decidir de rematar bé per sobre de cada cinta per tal d’assegurar-nos que quedessin ben fixes.

Ara només ens va caler retallar el sobrant de les cintes i de la tela. Donar la volta a la peça, un cop de planxa i acabar de tancar el forat per el qual havíem girat.
I aquí teniu com va quedar el meu pack de benvinguda. Jo n’he quedat enamorada, perquè em sembla molt divertit. Ara a veure com el peque es va fent gran i ho fa servir… Em consta que als papes i a l’àvia els va agradar molt!
 Què us ha semblat?

15 comentaris:

  1. Hola! Saps que aquesta costura no es per tu?? Les de Rums son costures per a nosaltres mateixes. Ho dic per si ho vols treure abans de que t'ho borrin.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És la segona vegada que linko al rums i no ho havia entés així... em sap greu! No sé com borrar el link, ho he intentat però no sé com fer-ho. Si me l'han d'esborrar que ho facin. Gràcies

      Elimina
  2. M'encanta Mabel!!! No m'estranya que els papes i àvia estiguin super contents. Es genial!!!!

    ResponElimina
  3. ostres, estas feta tota una artista!! i tant que tindrien interes en el que fas, segur que en vendries mes d'una cosa i de dues, si posessis una botigueta!! :)

    t'ha quedat precios!

    un petonet!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajaja potser si Marta B però de moment no em veig en cor de portar res més...però qui sap algun dia potser m'ho plantejo. Una abraçada

      Elimina
  4. El petit al.lucinarà a les fosques quan els ulls i lesboques brillin!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajjaa si jo suposo que li farà gràcia acaba de donar un punt divertit a la tela! Una abraçada

      Elimina
  5. Oooohh com m'agrada!
    Ets una artistassa!
    Segur que li va encantar i ho feran servir moltíssim!
    Un abraçada gran :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies guapa a mi també m'encanta com ha quedat! sobretot perquè les teles són molt alegres! una abraçada

      Elimina
  6. M'encanta aquest conjunt!! A més, aquesta tela dels monstres és molt divertida! Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si és molt divertida i el fet que brilli en la foscor encara li dóna un punt més especial! una abraçada

      Elimina

Moltes gràcies per passar pel bloc i per deixar un comentari! FINS AVIAT